slapen

Zo creëer jij een goede nachtrust!

Niks is belangrijker dan een goede nachtrust. Want als jij niet uitgerust wakker wordt dan zul je merken dat je dag ook veel minder soepel zal lopen en je veel minder lekker in je vel zit. Dit kan je zelf voorkomen. Er zijn veel tips en tricks die je kunt volgen om er voor te zorgen dat ook jij een goede nachtrust krijgt. Geen idee waar je moet beginnen? No worries, we got you. Volg de onderstaande tips en je zult heerlijk ontspannen in slaap vallen en ontzettend uitgerust wakker worden.

1. Neem een warme douche
Een warme douche zal er niet alleen voor zorgen dat je fris je bed induikt, door de warmte van de douchestralen zal je lichaam ook al heerlijk ontspannen voor je je bed induikt. Verzorg je lichaam na afloop met een fijne after shower bodylotion zoals die van ‘Nivea Men’ en je zult helemaal klaar zijn voor bed.

2. Lavendel olie
Bij Holland and Barrett (wat voorheen ‘De Tuinen’ was) kun je overheerlijke nacht olies kopen die je op je polsen en achter je oren smeert voor het slapen gaan. Elke olie heeft een eigen doel. De lavendel geurende olie is de slaapolie en zal er voor zorgen dat al je zintuigen op een prettige manier geprikkeld worden. Flinke slaapproblemen? Druppel dan ook wat druppels op je kussensloop zodat je heel de nacht omringt bent door deze ontspannende geur.

3. Investeer in een goede bedtextielen
Een fijn hoeslaken, een fijn dekbed en een goede kussensloop zijn even belangrijk als een goed matras. Alles tezamen zorgt er voor dat jij je prettig voelt in je eigen bed. Kijk bij het kopen van bedtextiel naar de materialen en kies het geen wat jij fijn vindt. Een goed merk met fijne kussenslopen is het merk Yumeko. Zij focussen zich vooral op ecologische textielen en biologische kussenslopen. Zij bieden kussenslopen aan van zowel bio linnen en bio katoen, zo zit er voor iedereen wat tussen. Naast dat deze van een goede kwaliteit en op een fijne manier afgewerkt zijn, zijn ze ook zeer budget vriendelijk. De prijs varieert van een 17,95,- tot een 36,95,-
Een kussensloop van yumeko.nl is daarom ook een absolute must!

4. Zachte verlichting
Zorg voor een zachte verlichting in je huis en in je slaapkamer. Dim de lichten 2 uur voordat je gaat slapen al zodat je ogen kunnen wennen aan het mindere licht. Als je in één klap gaat van heel fel licht naar alle lichten uit kan je lichaam in de war raken en kan het meer moeite kosten om in slaap te komen. Met een zachtere verlichting in de uren voordat je gaat slapen zul je merken dat je veel sneller en beter in slaap zult komen.