De juiste strategie om uw bedrijf te laten groeien

online marketing strategy

Laat uw bedrijf groeien door middel van online marketing. Met de juiste strategie, zoekmachine optimalisatie en succesvolle advertenties zal het bezoek aan uw website duidelijk toenemen. Alle bezoekers zijn potentiële klanten en met de juiste succesvolle manier van adverteren zullen deze sneller geneigd zijn om aankopen te doen. Dat levert uw bedrijf meer winst op en een hogere ranking binnen Google.

De juiste strategie uitstippelen

Online marketing is alleen succesvol met de juiste strategie. Wat zijn de pluspunten van uw bedrijf? Wie behoren tot uw doelgroep en hoe wilt u die online bereiken en wat doet de concurrentie? Door het verzamelen van deze gegevens bereken je de kansen van het bedrijf. De content (inhoud) van uw website is doorslaggevend om veel bezoekers te trekken. Zorg dat bezoekers op uw website relevante informatie vinden en dat uw website bovendien optimaal bereikbaar is, zowel op computers als op de tablet of mobiele telefoon. Een goed werkende website is uiteraard voorzien van een goed linkprofiel. Zowel intern als externe links moeten feilloos werken om bezoekers naar uw website te verwijzen en hen daar te houden. Externe links verkrijgt u door linkbuilding. Wanneer een dominante website een link naar uw website toont, levert dat een hogere waardering op in Google. Een zoekmachine ziet links namelijk als een soort stemmen op uw website. Wanneer die stem wordt uitgebracht door bijvoorbeeld een grote bekende website krijgt deze automatisch meer waardering dan wanneer er een link op de website van een plaatselijke winkelier wordt geplaatst.

Zoekmachine optimalisatie 

Om te zorgen dat potentiële klanten op uw website terecht komen, is het noodzakelijk om zoekmachine optimalisatie toe te passen. Maak gebruik van relevante anchors (zoekwoorden) in uw teksten die verwijzen naar uw website. Een Online marketingbedrijf heeft tekstschrijvers die alle kneepjes van het vak kennen om uw teksten te optimaliseren voor Google. Het gaat daarbij niet om de hoeveelheid tekst of het aantal anchors. Vooral relevante tekst scoort hoog.

Zoekmachine adverteren

Wanneer iemand een zoekopdracht intypt via Google krijgt hij of zij advertenties te zien. Deze advertenties vallen onder SEA (Search Engine Advertising) Grote zoekmachines zoals Google of Bing hebben hun eigen platform waarop bedrijven kunnen adverteren. Door middel van SEA kunt u doelgericht adverteren op exact de juiste doelgroep. De adverteerder kan zelf aangeven via welke zoekwoorden de advertentie wordt getoond. Zo worden advertenties alleen getoond aan degenen die zoeken op termen die gerelateerd zijn aan uw bedrijf. Doordat een bedrijf alleen betaald wanneer de advertentie daadwerkelijk wordt aangeklikt (pay per click) biedt dit veel mogelijkheden. Wanneer u uw bedrijf ook flink wilt laten groeien door middel van online marketing is het verstandig om daarvoor een specialistisch bedrijf in de arm te nemen. Zij hebben de juiste kennis en bovendien kunt u zich dan bezighouden met andere belangrijke zaken binnen het bedrijf.

Aanbevolen artikelen