summerbody

Te laat begonnen aan je summerbody? Zo zie je er toch nog goed uit in je zwembroek

Nu de zon volop schijnt en we massaal weer naar het strand gaan, zijn ook de welbekende summerbodies weer fanatiek in opspraak. Waar menig man in de winter al begint met de grootse voorbereidingen op zijn lichaam, schiet het er her en der wel eens bij in. Echter zijn er wel degelijk manieren waarop je, ook last minute, nog in een goede summerbody kunt voorzien. 

Ben jij ook te laat begonnen aan je summerbody? De fitness in Antwerpen is weer geopend! Door fanatiek te sporten en de volgende tips toe te passen, zie je er tóch nog goed uit in je zwembroek en kun je ongegeneerd over het strand paraderen.

Verlaag je calorie-inname

De temperaturen liggen momenteel gemiddeld tussen de 25 en 40 graden. Kortom: de zomer is al ècht in volle gang. Hoog tijd dus dat frietjes en overige ongezonde maaltijden uit je voedingsschema worden geschrapt en plaatsmaken voor gezondere alternatieven. Het beperken van de calorie-inname wordt echter vaak iets te letterlijk genomen, waardoor belangrijke voedingsstoffen voor een snel resultaat, vaak over het hoofd worden gezien. Probeer een gebalanceerd voedingspatroon aan te nemen en houd deze voor het nodige overzicht eventueel bij in je notities of bijvoorbeeld in MyFitnessPal, een app die zorgvuldig je dagelijkse innames registreert. 

Slim met koolhydraten

Koolhydraten zijn niet enkel wat ze lijken: simpelweg koolhydraten. Koolhydraten zijn er namelijk in vele soorten, van enkelvoudige tot aan meervoudige koolhydraten. Je lichaam heeft ze nodig voor vrijwel alles wat je doet, zowel zichtbaar als onzichtbaar, van actief sporten tot het reguleren van je metabolisme. Als je weinig calorieën eet, als je langere perioden dieet of als je aan krachttraining doet, dan is de timing van deze inname erg belangrijk. Indien een goede timing gehanteerd wordt, zal het bloedsuikerniveau tijdelijk pieken, waardoor je meer energie hebt tijdens de training en minder spiermassa verliest.

Voldoende water

Een van de belangrijkste dingen om op te letten, is het drinken van water. Water is een onmisbare stof voor je lichaam, omdat het menselijk lichaam wel even zonder voeding kan, maar daarentegen niét zonder water. Hoewel veel mensen water ‘saai’ achten, zijn  er verschillende variaties mogelijk door middel van het toevoegen van vers fruit, of andere smaakjes. Ook bestaan er suikervrije sportdrankjes, die grotendeels water bevatten. Daarnaast zorgt water niet alleen voor de nodige energie, maar ook verdund het je bloed, waardoor lichaamsprocessen efficiënter lopen en de kans op een goede summerbody, aanzienlijk toeneemt!